jueves, 30 de abril de 2015

Primera sessió amb el tres alumnes.

He realitzat, de forma individual i amb diferents dies, la primera sessió amb els tres alumnes:
Sessió amb la M.C. És una nena que té molts problemes acadèmics (repetidora) amb una autoestima molt baixa, però té un comportament molt bo. És una nena que necessita molta ajuda perquè ella sola no sap treballar, si es posa a estudiar mai aconsegueix que faci bé el que li demanes. Segons ens diu no sap que fer, no entenc el que li demanes, no pot fer-ho (però li posa voluntat).

El C és un nen que també té els mateixos problemes que la nena, també és repetidor. La diferencia és que el seu comportament és bo però no tant com la nena. Necessita molta ajuda però a diferència de nena no té interès i encara que no diu res i quan et poses a treballar amb ell no tens problemes ,has d’estar més a sobra d’ell i si el deixes no estudia.

Pel que respecta a l’A és un nen que té també els mateixos problemes que els seus companys però a diferencia d’ells és molt conflictiu, no li agrada estudiar, no el posts deixar sol perquè no faria res i la majoria de vegades et costa fer-li treballar. El seu comportament és molt dolent.

Degut a que aquest nens necessiten molta ajuda i no saben treballar sols, el que vaig fer de forma individual és treballar la competència d’aprendre a aprendre.

Vam començar la sessió parlant d’hàbits d’estudi amb la intenció de saber:
- Si li motiva i interessa l’estudi.
- El temps que dedica a estudiar.
- Que li semblen les assignatures.
- Si li és difícil estudiar o no.
- Si té força de voluntat.
- Si està nerviós quan té els controls.
- Si pregunten a classe.
- Si sabem fer les tasques sense preguntar.
- Si tenen mitjans i un bon ambient per a estudiar.
- Si tenen materials.
- Si tenen un horari d’estudi fora de l’aula.
- Si aprofita bé les classes.
- Si aprofita les hores d’estudi a casa o al centre.
- Si fan resums.
- Si es distreuen amb facilitat.
- Si porten al dia la seva feina.
- ...

La valoració, després de parlar amb ells, va ser negativa, notant que no tenien cap organització, no sabem com estudiar, no pregunten, si els deixen sols no fan res perquè no sabem i el A perquè no vol...

Una vegada feta aquesta activitat vam començar a treballar amb els exercicis que havíem de portat fets al dia següent a la classe i com que teníem poca estona, doncs la majoria del temps l’havien dedicat a la valoració, no vam poder fer-ho de la manera que jo volia sinó tal com ho fem sempre.

En aquesta sessió amb la M.C i el C. No vaig tenir cap mena de problemes, doncs, es van mostrar col•laboradors i se’ls veia que gaudien de l’activitat. Però amb l’A va ser més difícil i va necessitar molt més temps ja que de tant en tant s’aixecava i deia que ja estava cansat i que volia descansar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario