domingo, 26 de abril de 2015

Fase 3: Intervenció: Treball amb els tres alumnes i posada en marxa de les activitats en petits grups.

Fase 3: Intervenció: Treball amb els tres alumnes i posada en marxa de les activitats en petits grups.


Temporalització: Abril, Maig (55h)

Objectius:
• Elaborar i implementar el pla d’intervenció.
• Elaborar el desenvolupament de les sessions
• Aplicar les activitats elaborats.
• Observació i evolució dels alumnes

Destinataris: alumnes i alumna de pràctiques
ACTIVITATS I CONTINGUTS
• Crear un pla d’intervenció adequat a les necessitats dels alumnes
• Observació directa de les sessions amb els tres alumnes
• Treballar amb els alumnes de forma individual i en petit grup
• Fer un seguiment de l’evolució dels alumnes per tal de fer els canvis que es considerin necessaris.
• Desenvolupament de les sessions
• Elaboració d’activitats.
• Presentació a la psicopedagoga del pla
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
• Reunions amb la psicopedagoga del centre
• Intervenció directa amb els alumnes
• Observació directa de les sessions
• Fulls de registres
• Diari de pràctiques
INDICADORS D’AVALUACIÓ
• Registres
• Diari de pràctiques
• Documentació dels aspectes importants de cada sessió

Acabades les dues primeres fases i amb tota la informació recollida sobre els diferents elements de la intervenció i després de fer les diferents valoracions, he començat amb la tercera fase: l’elaboració i la implementació del pla d’intervenció i la seva posada en marxa, descrivint totes les accions necessàries per donar resposta a les necessitats d’aquests alumnes, pel que respecta a l’objectiu que em vaig marcar.

A partir d’aquí vaig començar a desenvolupar el pla, fent algunes de les activitats que havia decidit realitzar. La majoria de les activitats que faig amb els tres alumnes ( pel que respecta a la competència d’aprendre a aprendre) són activitats que els alumnes han de fer cada dia al centre (activitats que porten de l’escola). El que faig és aprofitar aquestes activitats per treballar la competència d’aprendre a aprendre.

Les activitats les treballo de forma individual però també faré alguna sessió amb els tres alumnes per tal de que els alumnes treballin de forma col•laborativa. El treball en grup fomenta la observació i per tant tal com es diu en el context de la Psicologia Conductual o conductisme, el modelatge de Bandura ens mostra com a través de l’observació i d’imitar conductes d’altres persones, aprenem. Quan les circumstàncies són oportunes el subjecte reprodueix allò que ha vist en altres, per arribar a una construcció conjunta de les solucions. El que vull amb aquesta forma de treballar es afavorir l’aprenentatge significatiu ja que treballar amb petit grup facilita una participació més activa i tots aprenen de tots.

En l’aplicació de les activitats es tindrà en compte el que els alumnes progressin al màxim possible en el seu nivell de desenvolupament (ZDP)i que vagin adquirint estratègies que els i serviran en el seu aprenentatge.

Pel que respecte a les habilitats socioemocionals són activitats que treballaré en grups de 8 a 10 alumnes, on tots el alumnes podran intervenir. També faré algunes sessions amb els tres alumnes de forma individualitzada.

No hay comentarios:

Publicar un comentario