jueves, 2 de abril de 2015

Entrevista amb els pares

Abans de començar les entrevistes amb els pares he hagut de prepara-les, per tal de guiar-los per a aconseguir la informació necessària per fe la valoració dels nens.

He agafat aquesta tècnica d’avaluació perquè és oberta ja que els pares en el moment que en responen a les preguntes que jo li vaig fent també proporcionen informació que en un principi jo no m’havia plantejat però que una vegada la tinc em pot servir per la valoració final.

El que jo vull saber és el dia a dia d’aquests nens a través d’una sèrie de preguntes que vaig agrupar en diferents apartats.

EXemple de preguntes:
Que fa quan arriba a casa?
Necessita ajuda per fer les tasques de l’escola i les del dia a dia?
Els pares o persones que estan amb el/ella els hi ajuden?
Quin és el seu comportament en determinades circumstancies?Si li dius que ha d’estudiar, no la deixes surti al carrer...
Quin és el comportament dels seus pares o familiar que estan amb ell/ella?
Que pensen dels seus fills?
Quines expectatives de futur tenen envers els seus fills?
Té amics?
Surt sol/sola al carrer?
...

Una vegada tenia l’esbós sobre els apartats que volia desenvolupar els vaig revisar amb la psicopedagoga per fer algunes modificacions, si calien, en aquest cas em va comentar que li semblaven bé i em va recomanar que pregués nota de tot el que em deien, ja que em podria ser útil (aquest fet jo ja el tenia en ment ja que per això utilitzava aquesta tècnica).

Una vegada tinc tot el material preparat i citats els pares vaig començar les entrevistes amb els pares o familiars dels dos nens i de la nena als quals els hi volia fer la intervenció.

La primera entrevista va ser amb la mare de la M.C. És una nena repetidora que va a tercer de Primària.

Posteriorment vaig fer l’entrevista amb els pares d’en C. És un nen que va a tercer de primària i que també és repetidor

Per acabar amb l’àvia d’en A. És un nen amb greus problemes conductuals i d’adaptació social.

Van ser unes entrevistes molt positives ja que, encara que jo els coneixia perquè els vaig tenir en el semestre anterior i també havia parlat amb la psicopedagoga i la resta de personal que treballen amb ells, les entrevistes em va proporcionar molta informació ja que li vaig preguntar el que jo volia saber i el que m’interessava per fer la intervenció . A través d’aquestes informació vaig extreure les meves conclusions.

No hay comentarios:

Publicar un comentario