domingo, 3 de mayo de 2015

Sessió en petit grup per treballar les emocions


L'emoció és una resposta que fa l’organisme quan es produeix un esdeveniment tant extern com intern a ell, i que tendeix a provocar actuacions involuntàries. En aquest cas serien a través de les expressions de les cares.

He fet una sessió en petit grup ( 8 alumnes) per treballar “les emocions”. Aquest grup estava integrat per alumnes de l’ESO amb edats compreses entre 12 i 16 anys. La sessió va durar 30 minuts, durant els quals vam conversar sobre les emocions bàsiques (ira, por, tristesa, alegria, amor, aversió, sorpresa, vergonya).

Per fer-ho jo li vaig portar unes fotos amb cares de persones per tal de que ells identifiquessin les expressions de les cares amb alguna emoció.

Exemple de fotos:




A la sessió vam participar tots els components del grup, fent diferents aportacions al que se’ls hi demanava. En un principi tots volien parla i no respectaven els torns de paraula, però després que jo vaig intervenir i li vaig explicar que sinó respectaven el torn no parlarien perquè no hi havia manera d'entendre el que deiem ( vam fer un simulacre de parlar tots a l’hora). Això em va servir també per treballar les emocions, ja que vam parlar de com ens sentiem, en el moment que estavem parlant tots. Després de dedicar una estona a fer aquesta comprovació vam començar la tasca que portava i la se actitud va canviar. Vam poder treballar i gaudir de l’activitat. L’experiència ha sigut positiva.






No hay comentarios:

Publicar un comentario