sábado, 23 de mayo de 2015

CONCLUSIONS PRÀCTICUM II


Aquestes  pràctiques han estat realment molt positives  al igual que útils, en les quals vaig aprendre molt. Han sigut una continuació del Pràcticum I,  ja que  he estat treballant amb els mateixos nens i joves, però a diferència d’aquest ( que el que feia era treballar amb els nens però sense posar en marxa un pla de treball) en aquest cas he hagut d’elaborar i desenvolupar un pla d’actuació i he pogut veure com s’intervé directament com a psicopedagoga. Per tant, he hagut de patir les diferents circumstancies, dificultats, alegries,...que està patint dia a dia la meva tutora del centre.
Per fer una valoració ajustada a la realitat he de parlar del context on vaig realitzar les pràctiques i de la situació que vaig haver de viure, degut a que és una part important de l’actuació que vaig portar a terme. Per fer el pla de treball he hagut de partir de que és un centre d’educació no formal, on i assisteixen nens i joves amb famílies desestructurades i amb perill d’exclusió,  per tant, aquest fet és el que ha definit el tipus d’actuació que he hagut de desenvolupar, així com la manera en com l’he fet.
En aquest mateix context em va sorgir un problema, doncs, la meva tutora (la mateixa que en el Pràcticum I) estava embarassada, i va volgué agafar la baixa amb dos mesos d’antelació. Per aquest motiu vam decidir que el millor seria treballar en el projecte, per poder tenir-lo enllestit el més aviat possible, treballant 5 hores diàries  (no sabia como seria la seva substituta).  En el moment que va venir la substituta  he hagut de solucionar el canvi de tutora, fet que em va comportar un moment d’incertesa. Una vegada ja amb la nova tutora vaig continuar treballant en el pla que ja havia començat, fent alguna modificació per adaptar-lo a la situació actual. El qual em va comportar haver de fer més hores del que em corresponien, però que no m’empanadeixo d’haver-les fet, ja que la experiència ha sigut molt positiva i enriquidora, a par d’haver pogut treballar més amb aquest nens i joves  i poder veure més directament la seva evolució a partir del moment en que vam començar el desenvolupament del Pla.
He pogut portar a terme un treball col·laboratiu entre tots els membres que hi ha al centre, el qual ha fet que el desenvolupament del Pla hagi sigut més assequible.
Altre aspecte important que vull ressaltar són les fases del pla d’actuació, les quals han de seguir un ordre i una organització. En aquest sentit he portat a terme el pla seguint aquestes premisses, les quals van fer que el treball hagi sigut positiu i penso que efectiu.
Altra aspecte és el d’estar oberta a qualsevol canvi, proposta, situació... Això és important tenir-ho present sempre que es faci una intervenció. Canvis i situacions   que vaig anar  explicant al llarg d’aquestes conclusions.   
Per últim vull destacar que encara que estic treballant en una escola i procuro posar en marxa moltes de les activitats que vaig fer en aquest centre, no puc dir que he experiment el mateix, crec que amb això ha tingut molt a veure el context on he desenvolupat les pràctiques i les circumstancies dels nens i joves que assisteixen al centre.

Volia agrair les ajudes que vaig tenir per part de totes les persones que estan en el centre i sobretot les de les dues psicopedagogues i les de la psicòloga del centre de dia, que encara que no va estar amb mi en va donar alguns consell.

No hay comentarios:

Publicar un comentario